piątek, 19 czerwca 2015

Tagliatelle z cukinii

Ten przepis przypomniał mi, że chciałam zrobić coś podobnego z cukinii. No i wreszcie mi się udało. Robienie "makaronów" nie było takie trudne jak się spodziewałam, a efekt końcowy był wyśmienity. Do "makaronu" dodałam dodatki proponowane w oryginalnym przepisie, no, użyłam kilku substytutów :) Proporcje dla 2 osób.






1 cukinia
2 pomidory
1 ząbek czosnku
90 gram pesto bazyliowego
100 gram szynki w plasterkach
30 gram sera żółtego









Cukinię umyć, przekroić na pół i wydrążyć. Powstałe łódeczki delikatnie ścinać obieraczką do warzyw wzdłuż boku tworząc długie i cienkie paski. Skroić w ten sposób całą cukinię. Czosnek obrać i zetrzeć na tarce. Pomidory pokroić drobno. Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Szynkę pokroić w podłużne i cienkie kawałki.
Na patelni rozgrzać olej, dodać czosnek i podsmażyć chwilę. Dodać szynkę i podsmażać jeszcze przez kilka minut. Dodać pomidory, a po chwili cukinię. Poddusić na małym ogniu co jakiś czas mieszając. Gdy pomidory puszczą sok przykryć na chwilę pokrywką i wciąż dusić na małym ogniu. Po około 10 minutach, gdy cukinia będzie al dente ściągnąć pokrywkę i poczekać aż sos wyparuje. Co jakiś czas delikatnie pomieszać. Gdy sos odparuje dodać 3/4 pesto, wymieszać i podsmażyć 2 minuty. Przełożyć na talerzyki, posypać startym serem i skropić resztą pesto. Podawać natychmiast.


marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz