środa, 17 września 2014

Prosty sos pomidorowy

Sos pomidorowy stoi wysoko w mojej hierarchii sosów do makaronu. Przede wszystkim jest bardzo smaczny, szybki, a składniki są łatwo dostępne. Dzisiaj przygotowałam go dla mojego Wujostwa na obiad-niespodziankę i jak zwykle mnie nie zawiódł. Z podanych składników otrzymałam prawie 5 sycących porcji.




1 pojedynczy filet z kurczaka
4 pomidory
1 cebula czerwona
1 szklanka przecieru pomidorowego*
1/2 łyżeczki majeranku
1/4 łyżeczki ostrej papryki
1/2 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki słodkiej papryki
2/3 szklanki kukurydzy (6 łyżek)


*używam przecieru pomidorowego "z kartonika" - passaty, w którego skład wchodzą tylko pomidory i sól w przeciwieństwie do słoiczkowych koncentratów








Cebulę posiekać, wrzucić na rozgrzany olej i zeszklić. Kurczaka pokroic w drobną kostkę i dodać do cebuli, smażyć pod przykrywką na biało. Pomidory pokroić na 8 lub 12 części i jeszcze każdą cząstkę pokroić na 4. Dodać do usmażonego kurczaka i dusić pod przykrywką. Gdy się zacieplą dodać przecier, kukurydzę i zioła. Całość wymieszać i pozostawić na małym ogniu pod przykryciem. Dusić jeszcze ok. 20 minut. 
Podawać np. z makaronem.


marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz