poniedziałek, 8 września 2014

Graham

Kolejna wersja chleba drożdżowego. Skorzystałam z tego przepisu, odrobinę go modyfikując. Miałam tylko 200 gram mąki pszennej, więc zmieniłam proporcje i nie miałam miodu. Mam nadzieję, że graham bez miodu to nie jest jakieś świętokradztwo.




250 gram mąki pszennej graham typ 1850
200 gram mąki pszennej typ 450
1/2 szklanki otrębów żytnich
30 gram masła
1 łyżeczka soli
300 ml letniej wody

10 gram drożdży
1 łyżka mąki pszennej
40 ml letniej wody
1 łyżeczka cukru






Drożdże rozkruszyć w miseczce, dodać cukier, 40 ml letniej wody i łyżkę mąki. Wymieszać i pozostawić pod przykryciem na kilka minut. W międzyczasie rozpuścić masło. 
W misce wymieszać mąki, otręby, sól i masło. Dodać wyrośnięty rozczyn i wodę. Wszystko wymieszać na jednolite ciasto. Wyrobić kulę i przełożyć do miski posmarowanej odrobiną oliwy. Pozostawić do wyrośnięcia na ok. godzinę.
Ciasto ponownie wyrobić i zostawić do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzać do 200 C razem z blachą. Wyciągnąć blachę, wyłożyć papierem. Z ciasta uformować bochenek i przełożyć na blaszkę. Piec około godziny w 200 C.

marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz