poniedziałek, 1 września 2014

Chleb wieloziarnisty na drożdżach

Niektórzy mówią, że chleb na drożdżach to nie chleb. Niestety z powodu weekendowego wyjazdu nie dam rady zrobić zakwasu, więc moja pierwszą przygodę z pieczeniem chleba zaczęłam od wersji na drożdżach. Tu znajduje się przepis, na którym się wzorowałam. Wprowadziłam tylko drobne modyfikacje, bo się bałam, że coś popsuję :)





300 gram mąki pszennej typ 450
200 gram mąki pszennej graham typ 1850
6 łyżek siemienia lnianego
2 łyżki ziaren słonecznika
1/2 szklanki otrąb żytnich
2 łyżki pestek z dyni
1/2 łyżki soli
1 łyżka cukru
25 gram świeżych drożdży (2,5 łyżeczki)
2 szklanki letniej wody (0,5 litra)






Drożdże rozpuścić z cukrem w małej miseczce. W dużej misce wymieszać obie mąki, otręby, siemię, słonecznik, dynię i sól. Dodać rozpuszczone drożdże i wodę. Wszystko wymieszać łyżką na jednolitą masę. Ostateczne ciasto powinno dać się łatwo mieszać. Miskę przykryć folią i pozostawić na 20 minut do wyrośnięcia w temperaturze pokojowej. Nagrzać piekarnik do 230 C. 
Po 20 minutach ciasto przemieszać łyżką i przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawić chleb tak jeszcze na ok. 10 minut. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec przez około godzinę. Chleb ma mieć ładną brązową skórkę, a postukany od spodu powinien wydawać głuchy odgłos.

marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz