środa, 20 sierpnia 2014

Pesto ze szpinaku i rukoli

Naszła mnie ochota na wykonanie domowego pesto. Zwykle używam go do makaronu, ale również jako pasty do kanapek. Jak na pierwszy raz jestem zachwycona łatwością wykonania i efektem. Teraz świeże pesto będzie często u mnie gościć.
Skorzystałam z tego przepisu, a z podanych proporcji otrzymałam 1,5 małego słoiczka pesto.
Duża szklanka to 330ml.

 

1,5 dużej szklanki* świeżego szpinaku (ok. 100 gram)
1 szklanka* rukoli (ok. 50 gram)
3 łyżki  ziaren słonecznika
2 garści orzeszków ziemnych prażonych
2 ząbki czosnku
1/2 szklanki tartego twardego sera żółtego
1/2 posiekanej papryczki chilli
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
1/2 łyżeczki suszonego lubczyku
1/2 łyżeczki suszonej bazylii
4 łyżki oliwy (u mnie: olej)

*liście w szklance mocno "upchać"



Słonecznik uprażyć na patelni razem z orzechami.
Składniki partiami dokładać do wysokiego naczynia i ucierać blenderem na jednolitą zieloną masę. Zacząć np. od 1 szklanki szpinaku i części słonecznika. Początkowo liście mogą się nie chcieć przecierać całkowicie, ale pod koniec uda się to zrobić. Oliwę dodawać na końcu w zależności od uzyskanej konsystencji pesto. Może okazać się, że potrzeba jej więcej niż w przepisie.

  
marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz