czwartek, 8 maja 2014

Półmeksykańskie racuchy

Ponieważ mój organizm zażądał ode mnie dawki drożdży w postaci racuchów nie miałam wyjścia jak po prostu je usmażyć. :) Skorzystałam z tego przepisu jednak postanowiłam go "ozdrowić" poprzez dodanie otrębów pszennych zamiast mąki. Przez to ciasto zrobiło się cięższe, ciemniejsze, bardziej chłonęło płyny (potrzebowałam trochę więcej mleka) i miało inny smak.
  
1 szklanka mąki
1 szklanka otrębów owsianych
2 jaja
1,5 szklanka mleka
2 łyżki cukru
3 dag drożdży
sól
olej do smażenia

groszek
kukurydza
marchewka
czerwona fasola*

*można też skorzystać z gotowych mieszanek warzywnych







Drożdże rozkruszyć w misce, zasypać cukrem. Mleko delikatnie podgrzać i dodać do drożdży. Dodać mąkę i jajka. Wymieszać, wyrobić ciasto i pozostawić do wyrośnięcia. Po ok. 15 minutach dodać groszek, kukurydzę, marchewkę i fasolkę, wymieszać i znów pozostawić do wyrośnięcia na ok 20 minut.
Na patelni rozgrzać olej. Nakładać wyrośnięte ciasto łyżką i smażyć z obu stron na złoto. Należy też pilnować, aby w kuchni nie było za zimno w czasie smażenia. Usmażone kłaść na talerz wyłożony bibułową serwetką.


marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz