środa, 7 maja 2014

Ciasteczka owsiane z bakaliami i czekoladą

Naszło mnie na ciasteczka z czekoladą, ale z drugiej strony nie chciałam żeby były to kruche ciasteczka. Postanowiłam więc skorzystać z płatków owsianych, do których dodałam bakalie i wymienioną czekoladę. Wzorowałam się na tym przepisie, ale mocno go zmieniłam ;)





1,5 szklanki (ok. 150g) płatków owsianych
100g rodzynek
100g migdałów
50g pestek z dyni
2 łyżki (ok. 20g) siemienia lnianego
2 łyżki (ok. 20g) słonecznika
3 łyżki (ok. 30g) sezamu
1 tabliczka (100g) czekolady gorzkiej
3 białka
4 łyżki miodu






Białka delikatnie ubić widelcem. Sypkie składniki wymieszać, dodać miód i białka i wymieszać do możliwie jednolitej masy. Nie będzie ona doskonale połączona, ale nie należy się tym przejmować - po upieczeniu ciasteczka nie będą się rozsypywać. Wyrobioną masę nakładać łyżką na blaszkę pokrytą papierem, delikatnie spłaszczając porcje. Piec w 170 stopniach ok 15-20 minut. Z podanej porcji wychodzi ok. 30 ciasteczek.


marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz