piątek, 8 listopada 2013

Sałatka z oscypkiem i brokułem

Jestem, a właściwie już byłam szczęśliwym posiadaczem dużego oscypka. Nieczęsto ten ser gości w mojej kuchni, a tym razem się udało i to w ilości, której nie jestem w stanie spożyć na raz, na "surowo". Zaintrygował mnie kiedyś ten przepis (przy szukaniu jakiejś ciekawej sałatki z brokuła), stąd w obecnej sytuacji nie mogłam się oprzeć wypróbowaniu mojej własnej interpretacji takiego połączenia, które okazało się zaskakujące, nietypowe i... wyśmienite.


Składniki:
1 brokuł (500g)
3/4 dużego oscypka
1 1/2 papryki
1 filet z kurczaka
1 mała cebula czerwona
390g gęstego jogurtu naturalnego
sól, pieprz, zioła włoskie
odrobina słonecznika łuskanego









Brokuł podzielić na różyczki, ugotować, po delikatnym ostygnięciu podzielić na jeszcze drobniejsze różyczki. Na oliwie podsmażyć cebulkę pokrojoną w bardzo drobną kostkę, i dość szybko dodać kurczaka, pokrojonego w kostkę. Smażyć na biało lub złoto.  Paprykę pokroić w średniej wielkości kostkę, natomiast samego oscypka bardzo drobno, tak w kostkę o wymiarach 1x1x1[mm]. Do miski kolejno ułożyć brokuła, odrobinę sera, ewentualnie słonecznik, kurczaka z cebulką, paprykę, oscypka i sos z jogurtu naturalnego z pieprzem i mieszanką ziół.


marcelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz